Medewerkers en kwaliteitszorg bij De Klipper Zorg
en gezien
worden
jaar
Kwaliteit zit in mensen, niet in systemen
De Klipper Zorg vindt het van groot belang dat de begeleider een goede verstandhouding opbouwt met de bewoner. Begeleidings- en kwaliteitssystemen zijn daaraan ondersteunend. Kwaliteit wordt bereikt door met goed opgeleide mensen te werken.
De Klipper Zorg werkt vanuit de relatie, dat wil zeggen dat ieder mens zichzelf ontwikkelt in relatie tot de ander. Zonder sociale contacten vereenzaamt het individu en stagneert persoonlijke ontwikkeling. Doel is het bieden en onderling stimuleren van veilige contacten waarbij de wederkerigheid tussen bewoner & begeleider centraal staat: immers niet alleen de bewoner ontwikkelt zichzelf in relatie met de begeleider. Maar ook de begeleider ontwikkelt zichzelf in relatie tot de bewoner.
Van medewerkers verwachten wij vanuit deze visie dat ook zij zichzelf leerbaar willen en kunnen opstellen om te komen tot gelijkwaardigheid tussen bewoner en medewerker, vanuit ieders mogelijkheden en verantwoordelijkheden.
De Klipper Zorg maakt samen met haar medewerkers gebruik van de begeleidingsmethodiek die gebaseerd is op het Relationeel Competentie Model (RCM), dat uitgaat van begeleiding op basis van vertrouwen, nabijheid en veiligheid, waarbij de wens van de bewoner centraal staat.